Maisons du Monde geeft artikelen een Second Chance

"Hun verhaal is nog maar net begonnen"

In lijn met haar duurzame inspanningen en 'Good is beautiful'-engagement, zet Maisons du Monde opnieuw stappen richting een circulaire economie. Zo kan je sinds kort een 'second chance'-artikel kopen en de milieu-impact van je aankoop verminderen.

Sommige decoratie-items en meubels die bedoeld zijn om lang mee te gaan, raken niet verkocht of worden teruggestuurd met kleine mankementjes. Denk aan een lichte vlek aan de achterkant van een zitbank, een fijne kras op de bodem van een nachtkastje of ook toonzaalmodellen uit de winkel.

Om ze een second chance te geven, kan je deze items voortaan aan sterk verlaagde prijzen (tot 50% korting) kopen bij Maisons du Monde.

Ideaal om jezelf te trakteren op kwaliteitsartikelen die nog perfect bruikbaar zijn. En uiteraard verklein je zo ook je ecologische voetafdruk door de productie van een nieuw product te vermijden. De productie van een nieuw meubel gaat gemiddeld gepaard met 39 kg CO2-uitstoot, voor een zetel kan dat zelfs oplopen tot 150 kg CO2.

“De kleine vlek op deze fluwelen bank zou je er niet van moeten weerhouden om een gezellige avond met vrienden ​ te organiseren”
“De kleine vlek op deze fluwelen bank zou je er niet van moeten weerhouden om een gezellige avond met vrienden ​ te organiseren”

Circulaire economie bij Maisons du Monde

Omdat producten het verdienen om lang mee te gaan en hergebruikt te worden, heeft Maisons du Monde sinds 2015 een reparatiecentrum voor het herstellen van beschadigde artikelen. Jaarlijks herstellen vakmensen gespecialiseerd in hout, textiel en leer, meer dan 25.000 producten. Die kunnen – in hun nieuwe staat – dan weer worden opgenomen in het klassieke verkoopcircuit.

“Second Chance is een nieuwe stap richting van een duurzamere en meer circulaire levenscyclus. Het is een kans om onze klanten verantwoorde consumptieoplossingen te bieden aan lage prijzen. We kijken ernaar uit om onze klanten deze mooie en verantwoorde 'second chance'-producten aan te reiken. Hun verhaal is nog maar net begonnen." Rémi-Pierre Lapprend, MVO-directeur bij Maisons du Monde
“De kleine inkeping aan de binnenkant van deze porseleinen vaas zou je er niet van moeten weerhouden om je interieur op te fleuren met een mooi boeket gedroogde bloemen”
“De kleine inkeping aan de binnenkant van deze porseleinen vaas zou je er niet van moeten weerhouden om je interieur op te fleuren met een mooi boeket gedroogde bloemen”

Interviewmogelijkheden op aanvraag:

  • Rémi-Pierre LAPPREND, mvo-directeur bij Maisons du Monde

Download hier het volledig persbericht:

PB_MDM_Seconde chance_NL_RCA.pdf

PDF - 6.3 Mb

Over Maisons du Monde

Een merk dat draait rond openheid en interactie en dat zijn 7 miljoen klanten verenigt rond aantrekkelijke en duurzame levensstijlen. In de steeds vernieuwende collecties van meubels tot decoratie vind je wooninrichtingen met allerlei verschillende stijlen. Optimisme, creativiteit, engagement en nabijheid vormen de kernwaarden van het merk en zijn gebaseerd op een efficiënt omnichannel model. Digitalisering en klantenadvies vormen de drijfveer van dit merk en haar raison d’être: “Iedereen inspireren om zich open te stellen voor de wereld zodat we samen unieke, warme en duurzame plekken kunnen creëren. Maisons du Monde lanceerde in 2022 zijn merkbeweging Good is Beautiful omdat het bedrijf duurzame ontwikkeling stevig in zijn strategie wil verankeren. Deze beweging is gebaseerd op 5 initiatieven. Want schoonheid kan niet bestaan zonder goedheid. Het aanbod en de engagementen vind je terug op www.maisonsdumonde.com

Voor meer informatie

Evelien Olaerts - Eveline Vanhoutteghem - RCA newsroom - [email protected]

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Maisons du Monde

Een merk dat draait rond openheid en uitwisselingen en dat zijn 7,5 miljoen klanten verenigt rond mooie en duurzame levensstijlen. In de steeds vernieuwende collecties, van meubels tot decoratie, vind je wooninrichtingen met allerlei verschillende stijlen. Optimisme, creativiteit, engagement en nabijheid vormen de kernwaarden van het merk en zijn gebaseerd op een concurrerend omnichannel-model. Digitalisering, digitale verkoop, klantenadvies... Dit love brand gaat onvermoeibaar voort met een duidelijk motief: “Iedereen inspireren om zich open te stellen voor de wereld zodat we samen unieke, warme en duurzame plekken kunnen creëren.” Maisons du Monde lanceerde in 2022 haar Good is beautiful-initiatief omdat ze duurzame ontwikkeling stevig in haar strategie wil verankeren. Dit initatief steunt op 5 engagementen. Want mooi kan niet meer zonder duurzaam. 

Je vindt het aanbod en de engagementen terug op www.maisonsdumonde.com!